اگر با دانش آموزانی که درس تاریخ جزء مفاد درسی شان هست برخورد داشته اید، حتما متوجه این موضوع شده اید که درس تاریخ برای اغلب آنها جذابیت کمی دارد؛ این حالت حتی برای بعضی از دانش آموزانی که از دوره ابتدایی به راهنمایی میروند به صورت تنفر از تاریخ نیز بروز پیدا می کند.
آقای منصوریان و همکارانشان با فهم این مسئله، در صدد این برآمده اند که درس تاریخ را پویاتر کنند تا به سمت تاریخ تجربه ای پیش بروند. در این روش دانش آموز فرا میگیرد که تاریخ را تجربه کرده، کاملا با آن درگیر شده و آن را لمس کند.
اما از چه روش و با چه راهکاری؟ این سخنرانی به شرح این موضوع می پردازد.